لاراول، بهترین بستر PHP برای ایجاد برنامه تحت وب

زمان تقریبی مطالعه : 5 دقیقه

لاراول، بهترین بستر PHP برای ایجاد برنامه تحت وب

در دوره‌ای فقط بازارِ کسب‌و‌کارهای بزرگ رونق داشت و داغ بود اما دیگر آن دوره تمام شده است. حالا دیگر کسب‌وکارهای کوچک، بازار را در مشت خود دارند و اگر فرصت خود را از دست بدهید شخص دیگری سهم بازار شما را می‌گیرد. یکی از راه‌های هوشمندانه برای پیشی گرفتن از رقبا انتخاب لاراول برای توسعه‌ی خدمات است. برای ایجاد و توسعۀ سایت و اپلیکیشن‌های گسترده نیاز به اکوسیستمی مؤثر خواهد بود که قالب‌های لاراول دارای این ویژگی هست. برای اینکه اهمیت لاراول را متوجه شوید باید بدانید که چه خصوصیاتی آن را در PHP تبدیل به بهترین قالب کرده است.

چرا PHP؟

قدم اول اغلب برنامه‌نویسان تازه‌کار این است که زبان PHP را کاملا یاد بگیرند، زیرا این زبان برنامه‌نویسی مقبول برنامه‌نویسان جهان است که کدنویسی ساده و رویکردی تندوتیز دارد و فراگیری آن راحت است که این خصوصیات آن را نسبت به بقیۀ زبان‌های برنامه‌نویسی پیچیده در جایگاهی برتر قرار می‌دهد. بعضی از مزایای آن به شرح زیر است:

  • سریع و ساده
  • متنی باز با پشتیبانی بسیار خوب
  • قابلیت تطابق با سایر برنامه‌ها
  • قابلیت کار با قالب‌های فراوان
  • قوی در عملکرد

وقتی PHP را کنار ویژگی‌های گسترده‌ی لاراول بگذاریم بهترین گزینۀ انتخابی است. گرچه شهرت این زبان برنامه‌نویسی میزان محبوبیت آن را بین متخصصان این حوزه و میزان تطابق‌پذیری بالای آن را نشان می‌دهد.

چرا در توسعه‌ی اپلیکیشن لاراول را انتخاب کنیم؟

شهرت قالب لاراول در PHP به خاطر ویژگی‌های خاص و خلاقانۀ آن است. وب‌سایت‌هایی که با لاراول طراحی شده‌اند استفاده‌ای آسان داشته و خصوصیاتی دارند که سبب می‌شود شما همیشه از رقبای خود یک قدم جلوتر باشید. علاوه بر این میل برنامه‌نویسان به استفاده از لاراول به این جهت است که می‌توانند کارهای خسته‌کننده را در مدت زمان کمتری انجام دهند. بیایید نگاهی به ویژگی‌های منحصربه‌فرد لاراول بیندازیم:

  • تضمین امنیت

وبسایت‌ها مدام در خطر حملۀ هکرها، خراب‌کارهای سایبری و اخاذان هستند. از سوی دیگر هم تمام قالب‌ها خصوصیات امنیتی خوبی ندارند. ازاین‌رو، قالب‌های لاراول به شکلی طراحی شده‌اند که در برابر حملات سایبری مقاوم باشند و امنیت کلی را تضمین کنند.

  • بهبود عملکرد

سطح عملکرد جهت حفظ مشتری بهتر شده است. سیستم حافظۀ نهان[1] سرعت را بیشتر می‌کند و مدت زمان انتظار کاربر برای بالا آمدن صفحه را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

  • ارسال یکپارچه

لاراول ارسال آسان اطلاعات به سرور را تضمین می‌کند؛ بنابراین کسب‌وکار را در مقابل جریان‌های قوی مقاوم نگه می‌دارد.

  • مدیریت هم‌زمان پایگاه داده

با استفاده از بیش از یک پایگاه داده علاوه بر عملکردی قابل اطمینان، برنامۀ تحت‌وب بهتر می‌تواند پاسخ‌گوی کاربرانی باشد که به صورت همزمان از یک خدمت استفاده می‌کنند[2]. قالب لاراول می‌تواند بدون اینکه عملکرد کلی را مختل کند حجم سنگین را تحت کنترل بگیرد.

  • تست گرفتن

لاراول قابلیت تست هرواحد را به صورت خودکار[3] دارد که در همان مراحل ابتدایی پس‌رفت‌ها را شناسایی و از آنها جلوگیری می‌کند. همین امر سبب می‌شود در هزینه و زمان صرفه‌جویی شود.

  • تطبیق آسان

قالب‌های لاراول ویژگی‌هایی دارند که سبب یک‌پارچه‌سازی راحت با دیگر رابط‌های برنامه‌نویسی می‌شود. این یک‌پارچگی و تطابق برای توسعه‌ی یک برنامه اهمیت زیادی دارد زیرا همین یک‌پارچگی‌ها سود فراوانی را، هم برای کاربر و هم برای صاحب کسب‌وکار، به ارمغان می‌آورد.

  • کتابخانه‌ای برای فراگیری تکنیک‌های جدید

لاراول کتابخانه‌ای داخلی به نام لاراکست[4] دارد که بیش از 1000 دستورالعمل را شامل می‌شود. فایده‌ی این قسمت در بخش توسعه خود را نشان می‌دهد که پیچیدگی‌ها و ریزه‌کاری‌ها با سرعت در حال افزایش هستند.

تقاضای لاراول کجا بیشتر است؟

تقاضای لاراول بیشتر در صنایع زیر است:

  • تجارت الکترونیک
  • فروشگاه‌های آنلاین
  • موسسات توسعه اپلیکیشن

شرکت‌هایی که از لاراول استفاده می‌کنند به بخش IT خود پلتفرمی قابل اعتماد و خوش‌ساخت ارائه می‌دهند. از آنجایی که اکثر کسب‌وکارها به بخش IT وابستگی زیادی دارند، این قضیه از اهمیت بالایی برخوردار است که حتما بهترین قالب PHP را در دسترس این بخش قرار دهند که بالاترین سطح امنیت، انطباق‌پذیری، عملکرد، عیب‌یابی، ابزار توسعه را داشته باشد.

قالب لاراول کاملا با ویژگی‌هایی که مورد نیاز یک شرکت است هم‌خوانی دارد. طراحی نوآورانه، ویژگی‌های روبه‌رشد و کتابخانه‌های درونی که روش‌های جدید را آموزش می‌دهد تا بهره‌بری سیستم را به حداکثر برساند، از سری خصوصیات این قالب است.

قابلیت‌های جدید لاراول

  • مکانیزم زمانبندی فعالیت‌ها

فعالیت‌های زیادی وجود دارد که باید به صورت دوره‌ای برای برنامۀ وب‌سایت روی سرور انجام داد. از جمله‌ی این فعالیت‌ها ارسال ایمیل، بهینه‌سازی پایگاه داده، گرفتن بکاپ، گزارش بازدید سایت و فعالیت‌هایی از این قبیل است. در لاراول برنامه‌ای داخلی برای مدیریت فعالیت‌ها وجود دارد که قدرت زمانبندی برای انجام بعضی فعالیت‌ها را دارد؛ مثلا ارسال اعلان و یا پاک کردن حساب کاربرانی که برای مدت طولانی غیرفعال بوده‌اند.

این قابلیت به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌ای صرفه‌جویی کنند که می‌تواند به جای اینکه برای فعالیت‌های زمان‌بر تلف شود برای انجام کارهای دیگری صرف شود.

  • رفع باگ با فرآیند تست اتوماتیک

سیستم تست اتوماتیک لاراول نه تنها به‌صرفه‌تر است بلکه اغلب اوقات از تست دستی هم دقیق‌تر است. این سیستم توجه خود را از ویژگی‌های اصلی برنامۀ وب‌سایت هم دریغ نکرده و همین سبب می‌شود تا برنامه‌نویسان، وب اپلیکیشن را از هرگونه باگ و اِرور دور نگه دارند و همچنین همه چیز را مطابق نیازهای اساسی این برنامه پیش می‌برد.

در نهایت اگر لاراول را برای ایجاد کسب‌وکار خود در دنیای مجازی انتخاب کردید سراغ شرکتی برای برنامه‌نویسی و پشتیبانی بروید که از صفر تا صد را همراه شما طی کند و هماهنگ با هدف شما پیش رود.


[1] . cache

[2] . concurrent users

[3] . Unit & Automated

[4] . Laracast

لینک منابع :
مترجم : نیلوفر شریف‌زاده
ویراستار : مریم نوری‌نیا